De Aankomst in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Gaby Budel - WaarBenJij.nu De Aankomst in Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Gaby Budel - WaarBenJij.nu

De Aankomst in Shanghai

Door: Gaby

Blijf op de hoogte en volg Gaby

25 Augustus 2015 | China, Sjanghai

Bij gebrek aan internet eerder, hier mijn verslag geschreven op de tweede dag:

Op een warme zomeravond verruilde ik Amsterdam voor het op het moment erg regenachtige Shanghai. Sinds mijn aankomst afgelopen vrijdagavond is het bijna nog geen minuut droog geweest. Dat zal het ook niet worden komende week. Dat maakt echter de ervaring niet minder!

Direct bij het verlaten van Pudong Airport begon het gevecht om een taxi. Beter gezegd: het gevecht om ons in een taxi te krijgen. De louche taxichauffeurs proberen je met allemaal valse aanbiedingen in hun taxi te krijgen en je niet in de meterslange rij voor de echte taxi's te laten gaan staan. Twee uur later kwamen we in ons hostel aan in het centrum van de stad. We werden ondanks het late tijdstip erg goed ontvangen.

Het Blue Mountain LuWan Youth Hostel is erg mooi en gezellig. Ik deel de kamer met mijn reisgezelschap en een Chinese Canadees. Ik zal een foto van mijn reisgenoten Dario, Jelmer, Terri en Irene proberen bij te voegen, maar het internet hier wil niet altijd meewerken.

De eerste dag hadden we al een bezichtiging gepland voor een appartement, maar deze ging op het laatste moment niet door. Toen besloten we de stad te gaan verkennen en dat was een goede keuze! Shanghai is echt overweldigend, maar toch voel je je het snel thuis en geen moment onveilig. Terwijl wij foto's van de skyline namen, zetten de Chinezen ons op de foto. Al gauw werd duidelijk waarom: ze vonden de blonde haren van Terri en Irene wel heel erg bijzonder. Dit resulteerde in een rij van mensen die met ze op de foto wilden.

We vervolgden de dag in het theehuis in de Yu Garden, waar alle groten ter wereld, bijvoorbeeld Queen Elizabeth, ooit thee gedronken hebben. Daarbij werden allerlei soorten kleine gerechten geserveerd, zoals kwartelei. Om dat te eten is een 'once in a lifetime experience'. En dat is niet omdat kwartelei zo bijzonder is...

In het hostel ontmoetten we een promoter die ons uitnodigde in twee van Shanghai's meest luxe nachtclubs, met gratis entree en drinks on them. Dit komt omdat Europeanen de club populairder maken bij Chinezen. Het was een hele bijzondere ervaring en een erg leuke avond!

Tot slot plannen we om in de komende dagen naar de voetbalderby Shanghai Shenhua - Shanghai SIPG te gaan en appartementen te gaan bekijken. We zijn verzekerd van 10 dagen in het hostel, daarna moeten we wat gevonden hebben. Ik vermaak me hier dus prima en ik zal snel weer een update geven!

  • 27 Augustus 2015 - 20:50

    Carine Van Wensen:

    Hoe gaat daar in China

  • 30 Augustus 2015 - 08:08

    Gaby Budel:

    Heel goed, Carine!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gaby

In augustus 2015 ga ik voor 5 maanden naar China om te studeren aan de Shanghai University of Finance and Economics. Tijdens mijn verblijf in Shanghai wil ik verschillende reizen gaan maken. Mijn ervaringen deel ik hier!

Actief sinds 19 Aug. 2015
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 5764

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 14 Januari 2016

Exchange Shanghai

Landen bezocht: